Nikon 1Mart 2015 tarihi itibariyle yeni kroplu gövdesi D7200 modelini resmi olarak duyurdu. Nikon, Canon’un 7D Mark 2’yi çıkarmasının ardından rekabeti bırakmama adına bu modeli çıkarmış gibi duruyor.
Paylaşmak Güzeldir

 

Nikon 1Mart 2015 tarihi itibariyle yeni kroplu gövdesi D7200 modelini resmi olarak duyurdu. Nikon, Canon’un 7D Mark 2’yi çıkarmasının ardından rekabeti bırakmama adına bu modeli çıkarmış gibi duruyor. D7200 modelini uzun uzun anlatmaya gerek yok çünkü bir kaç iyileştirme dışında D7100 ile aralarında bir fark yok. Aradaki farklar neredeyse sadece tampon bellek kapasitesi ve az ışıklı ortamlardaki AF performansı ile sınırlı. Gövde olarak neredeyse bire bir aynı. Aşağıdaki görsellere bakabilirsiniz.

2-WifiAşağıdaki kıyaslama tablosundan da anlaşılacağı üzere temel özelliklerde bir fark yok. Yine  Multi-CAM 3500 II 51 noktalı AF sistemi kullanılmış. Ancak bu defa biraz daha iyileştirme yapılarak -3 stop az pozlamada bile f/8 değerlerinde AF yapabilme becerisi eklenmiş. D7100’de çekim hızı 6fps ve 1.3DX modda 7 fps idi. D7200’de de bu değerler değişmezken, DX modda 7 kare ile sınırlı kalan D7100’ün RAW dosya kayıt bellek kapasitesi (buffer)  D7200 de 27 RAW dosya ve 100 JPEG kayıt kapasitesine çıkartılmış. Özellikle seri çekimlerde D7100’ün en büyük çıkmazı buydu.

D7200’ün öne çıkan farklı özelliği kablosuz çözümlerde saklı. D7200 ilk NCF özellikli gövde olmuş oldu. Akıllı cihazları D7200’e dokundurduğunuz zaman dosya aktarımı yapmak ve telefon veya tablette çekilen fotoğrafları görmek mümkün. Dahili Wi-Fi özelliği ise istenen ancak uzun süredir eklenmeyen bir özellikti. Artık D7200 de dahili Wi-Fi mevcut.

D7200 ve D7100 Karşılaştırma Tablosu

Teknik Özellikler D7200 D7100
Tür Tek lens yansıtma dijital fotoğraf makinesi Tek lens yansıtmalı dijital fotoğraf makinesi
Objektif yuvası Nikon F objektif yuvası (AF bağlantısı ve AF bağlantı yerleri vardır) Nikon F objektif yuvası (AF bağlantısı ve AF bağlantı yerleri vardır)
Etkin görüş açısı Nikon DX biçimi; 35 mm [135] biçiminde odak uzaklığı, FX biçimli görüş açısına sahip objektiflerin yaklaşık 1,5 katına eşit Nikon DX biçimi; 35 mm [135] biçiminde odak uzaklığı, FX biçimli görüş açısına sahip objektiflerin yaklaşık 1,5 katına eşit
Görüntü sensörü DX, CMOS, 23,5 mm x 15,6 mm 23,5 x 15,6 mm CMOS sensörü
Toplam piksel 24,72 milyon 24,71 milyon
Toz azaltma sistemi Görüntü sensörü temizleme, Görüntüden Toz Giderme özelliği referans verileri (Capture NX-D yazılımı gerekir) Görüntü sensörü temizleme, Görüntüden Toz Giderme özelliği referans verileri (Capture NX-D yazılımı gerekir)
Resim boyutu (piksel) DX (24 x 16) görüntü alanı: (L) 6000 x 4000, (M) 4496 x 3000, (S) 2992 x 2000; 1,3 x (18 x 12) görüntü alanı: (L) 4800 x 3200, (M) 3600 x 2400, (S) 2400 x 1600; canlı görüntü seçiciyle çekilmiş DX (24 x 16) görüntü alanına sahip fotoğraflar, canlı görüntüdeki “film canlı görüntü” olarak dönüştürüldü: (L) 6000 x 3368, (M) 4496 x 2528, (S) 2992 x 1680; canlı görüntü seçiciyle çekilmiş 1,3 x (18 x 12) görüntü alanına sahip fotoğraflar, canlı görüntüdeki “film canlı görüntü” olarak dönüştürüldü: (L) 4800 x 2696, (M) 3600 x 2024, (S) 2400 x 1344 DX (24 x 16) görüntü alanı: 6000 x 4000 (L), 4496 x 3000 (M), 2992 x 2000 (S); 1,3x (18 x 12) görüntü alanı: 4800 x 3200 (L), 3600 x 2400 (M), 2400 x 1600 (S); Film canlı görüntü modunda çekilen DX (24 x 16) görüntü alanına sahip fotoğraflar: 6000 x 3368 (L), 4496 x 2528 (M), 2992 x 1680 (S); Film canlı görüntü modunda çekilen 1,3x (18 x 12) görüntü alanına sahip fotoğraflar: 4800 x 2696 (L), 3600 x 2024 (M), 2400 x 1344 (S);
Depolama – Dosya biçimi NEF (RAW): 12 ya da 14 bit kayıpsız sıkıştırılmış veya sıkıştırılmış; JPEG: JPEG-Baseline uyumlu, iyi (yaklaşık 1: 4), normal (yaklaşık 1: 8) veya temel (yaklaşık 1: 16) sıkıştırma (Boyut öncelikli), En iyi kalitede sıkıştırma mevcut; NEF (RAW) + JPEG: Hem NEF (RAW) hem de JPEG biçiminde kaydedilmiş tek bir fotoğraf NEF (RAW): 12 veya 14 bit, kayıpsız sıkıştırılmış veya sıkıştırılmamış; JPEG: İyi (yaklaşık 1 : 4), normal (yaklaşık 1 : 8) veya temel (yaklaşık 1 : 16) sıkıştırma seçenekleri sunar ve JPEG-Baseline ile uyumludur (Boyut öncelikli); En iyi kalitede sıkıştırma mümkündür; NEF (RAW) + JPEG: Hem NEF (RAW) hem de JPEG biçiminde kaydedilmiş tek bir fotoğraf
Picture Control Sistemi Standart, Nötr, Canlı, Monokrom, Portre, Manzara, Düz: Seçilen Picture Control değiştirilebilir. Özel Picture Control ayarları için depolama alanı mevcuttur Standart, Nötr, Canlı, Monokrom, Portre, Manzara; seçilen Picture Control değiştirilebilir; özel Picture Control ayarları için depolama alanı
Depolama – Medya SD, SDHC (UHS-I uyumlu), SDXC (UHS-I uyumlu) SD (Secure Digital) ve UHS-I uyumlu SDHC ve SDXC hafıza kartları
Çift kart yuvası 2 Secure Digital (SD) kart, Yuva 2 kapasite aşımı veya yedekleme depolaması için ya da NEF+JPEG kullanılarak oluşturulan kopyaların ayrı depolaması için kullanılabilir; resimler kartlar arasında kopyalanabilir. Yuva 2 kapasite aşımı veya yedekleme depolaması için ya da NEF+JPEG kullanılarak oluşturulan kopyaların ayrı depolaması için kullanılabilir; resimler kartlar arasında kopyalanabilir.
Vizör Göz düzeyinde beşli prizma tek objektif yansıtmalı vizör Göz düzeyinde beşli prizma tek lens yansıtmalı vizör
Çerçeve alanı DX (24 x 16) görüntü alanı: Yaklaşık %100 yatay ve %100 dikey; 1,3 x (18 x 12) görüntü alanı: Yaklaşık %97 yatay ve %97 dikey Yaklaşık olarak %100 yatay ve %100 düşey
Büyütme Yaklaşık 0,94 x (sonsuzda 50 mm f/1,4 objektif, -1,0 m-¹) Yaklaşık olarak 0,94x (sonsuzda 50 mm f/1,4 objektif, -1,0 m-1)
Göz temas noktası 19,5 mm (-1,0 m-¹; vizör göz merceği objektif yüzeyinin merkezinden) 19.5 mm (-1,0 m-1; vizörün göz merceği objektif yüzeyinin merkezinden)
Diyoptri ayarı -2 ila +1 m-¹ -2 – +1 m-1
Netleme ekranı AF alanı braketlerine (kadraj kılavuz çizgileri görüntülenebilir) sahip B tipi BriteView Clear Matte Mark II ekran AF alanı braketlerine sahip (kadraj kılavuz çizgileri görüntülenebilir) B tipi BriteView Clear Matte Mark II ekran
Uyumlu objektifler G, E ve D tipi objektifler (PC objektiflerde bazı kısıtlamalar uygulanabilir) ve DX objektifler, AI-P NIKKOR objektifler ve CPU olmayan AI objektifler (yalnızca A ve M modları) de dahil olmak üzere AF NIKKOR objektiflerle uyumludur. IX NIKKOR objektifler, F3AF,’ye yönelik objektifler ve AI olmayan objektifler kullanılamaz. Elektronik telemetre, en fazla f/5,6 veya daha hızlı maksimum diyaframa sahip objektiflerle kullanılabilir (elektronik telemetre, en fazla f/8 veya daha hızlı maksimum diyaframa sahip objektifi olan merkez 1 netleme noktasını destekler). G ve D tipi objektifler (PC objektiflerde bazı kısıtlamalar uygulanabilir) ve DX objektifler, AI-P NIKKOR objektifler ve CPU olmayan AI objektifler (yalnızca A ve M modları) de dahil olmak üzere AF NIKKOR objektiflerle uyumludur. IX NIKKOR objektifler, F3AF,’ye yönelik objektifler ve AI olmayan objektifler kullanılamaz. Elektronik telemetre, en fazla f/5,6 veya daha hızlı maksimum diyagrama sahip objektiflerle kullanılabilir (elektronik telemetre, en fazla f/8 veya daha hızlı maksimum diyaframa sahip objektifi olan merkezi netleme noktasını destekler.)
Enstantene hızı 1/3 veya 1/2 EV’lik adımlarla 1/8000 – 30 saniye, uzun pozlama, süre, X250 1/3 veya 1/2 1 EV’lik adımlarla 1/8000 – 30 s; uzun pozlama, süre, X250
Flaş senkronizasyon hızı X=1/250 saniye; 1/320 saniye veya daha düşük hızda deklanşörle senkronize olur (flaş aralığı 1/250 ve 1/320 saniye arasındaki hızlara denk düşer) X=1/250 s; 1/320 s veya daha düşük hızda deklanşörle senkronize olur (flaş aralığı 1/250 ve 1/320 s arasında hızlara denk düşer)
Kare ilerleme hızı Görüntü alanı için DX (24 x 16) seçili olarak kaydedilen JPEG ve 12 bit NEF (RAW) resimler CL: 1-6 fps, CH: 6 fps; Görüntü alanı için 1,3 x (18 x 12) seçili olarak kaydedilen JPEG ve 12 bit NEF (RAW) resimler CL: 1-6 fps, CH: 7 fps; Görüntü alanı için DX (24 x 16) seçili olarak kaydedilen 14 bit NEF (RAW) resimler CL: 1-5 fps, CH: 5 fps; görüntü alanı için 1,3 x (18 x 12) seçili olarak kaydedilen 14 bit NEF (RAW) resimler CL: 1-6 fps, CH: 6 fps CL: 1 – 6 fps, CH: 6 fps görüntü alanı için DX (24 x 16) seçili olarak kaydedilen JPEG ve 12 bit NEF (RAW) resimler CL: 1 – 6 fps, CH: 7 fps görüntü alanı için 1,3x (18 x 12) seçili olarak kaydedilen JPEG ve 12 bit NEF (RAW) resimler CL: 1 – 5 fps, CH: 5 fps görüntü alanı için DX (24 x 16) seçili olarak kaydedilen 14 bit NEF (RAW) resimler CL: 1 – 6 fps, CH: 6 fps görüntü alanı için 1,3x (18 x 12) seçili olarak kaydedilen 14 bit NEF (RAW) resimler
Otomatik zamanlama 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; 0,5, 1, 2 veya 3 s aralıklarla 1-9 pozlama 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; 0,5, 1, 2 veya 3 s aralıklarla 1 – 9 pozlama
Ölçüm yöntemi Matris: 3B renkli matris ölçümü II (G, E ve D tipi objektifler), renkli matris ölçümü II (diğer CPU objektifleri); kullanıcı tarafından objektif verileri sağlanırsa CPU olmayan objektiflerde de renkli matris ölçümü kullanılabilir; Merkez ağırlıklı: Ağırlığın yaklaşık %75’i, çerçevenin ortasındaki 8 mm’lik daireye verilir. Dairenin çapı 6, 10 veya 13 mm olarak değiştirilebilir ya da ağırlık tüm çerçevenin ortalamasına göre belirlenebilir (CPU olmayan objektifler 8 mm’lik daire kullanır); Noktasal: Seçilen netleme noktası (CPU olmayan objektif kullanılıyorsa merkezi netleme noktası) etrafındaki yaklaşık 3,5 mm çapındaki daireyi (çerçevenin yaklaşık %2,5’i) ölçer Matris: 3B renkli matris ölçümü II (G ve D tipi objektifler); renkli matris ölçümü II (diğer CPU objektifleri); kullanıcı tarafından objektif verileri sağlanırsa CPU olmayan objektiflerde de renkli matris ölçümü kullanılabilir Merkez ağırlıklı: Ağırlığın %75’i, karenin ortasındaki 8 mm’lik daireye verilir. Dairenin çapı 6, 10 veya 13 mm olarak değiştirilebilir ya da ağırlık tüm çerçevenin ortalamasına göre belirlenebilir (CPU olmayan objektifler 8 mm’lik daire kullanır) Noktasal: Seçilen netleme noktası etrafındaki 3,5 mm’lik daireyi (karenin yaklaşık %2,5’i) ölçer (CPU olmayan objektif kullanılıyorsa merkezi netleme noktasındadır)
Mod Otomatik modlar (otomatik; otomatik (flaş kapalı)); sahne modları (portre; manzara; çocuk; spor; yakın plan; gece portresi; gece manzarası; parti/iç mekan; plaj/kar; gün batımı; alacakaranlık/şafak; evcil hayvan portresi; mum ışığı; çiçek açması; sonbahar renkleri; yiyecek); özel efekt modları (gece görüşü; renk taslağı; minyatür efekti; seçici renk; silüet; fazla ışık; az ışık); değişken program (P) ile programlanmış otomatik; enstantane öncelikli otomatik (S); diyafram öncelikli otomatik (A); manuel (M); U1 (kullanıcı ayarları 1); U2 (kullanıcı ayarları 2) Otomatik modlar (otomatik; otomatik (flaş kapalı)); değişken program (P) ile programlanmış otomatik; enstantane öncelikli otomatik (S); diyafram öncelikli otomatik (A); manuel (M); sahne modları (portre; manzara; çocuk; spor; yakın plan; gece portresi; gece manzarası; parti/iç mekan; plaj/kar; gün batımı; alacakaranlık/şafak; evcil hayvan portresi; mum ışığı; çiçek açması; sonbahar renkleri; yiyecek); özel efekt modları (gece görüşü; renk taslağı; minyatür efekti; seçici renk; silüet; fazla ışık; az ışık); U1 (kullanıcı ayarları 1); U2 (kullanıcı ayarları 2)
ISO duyarlılığı 1/3 EV veya 1/2 EV’lik adımlarla ISO 100 ile 25.600 arası. P, S, A ve M modlarında ayrıca ISO 25.600 üzerinde yaklaşık 1 veya 2 EV (ISO 102.400 eşdeğeri; yalnızca monokrom) olarak ayarlanabilir, otomatik ISO duyarlılığı kontrolü mevcut 1/3 veya 1/2 EV’lik adımlarla ISO 100 – 6400. ISO 6400’ün üzerinde yaklaşık 0,3, 0,5, 0,7, 1 veya 2 EV (ISO 25600 dengi) olarak da ayarlanabilir; otomatik ISO duyarlılığı kontrolü kullanılabilir
Otomatik netleme TTL kademe belirlemeli Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II otomatik netleme sensör modülü, ince ayar, 51 netleme noktası (15 çapraz tip sensör dahil; 1 sensör ile desteklenen f/8) ve AF yardımcı aydınlatması (aralık yaklaşık 0,5-3 m/1 ft 8 inç. -9 ft 10 inç). TTL kademe belirlemeli Nikon Gelişmiş Multi-CAM 3500DX otomatik netleme sensör modülü, ince ayar ve 51 netleme noktası (15 çapraz tip sensör de dahil; merkez 1 netleme noktası f/5,6’dan yavaş ve f/8’den hızlı veya f/8 diyafram aralığında kullanılabilir) ve AF yardımcı aydınlatması (aralık yaklaşık 0,5 – 3 m/1 ft 8 inç – 9 ft 10 inç)
Netleme noktaları 51, 51 veya 11 netleme noktası arasından seçim yapılabilir 51 veya 11 netleme noktasından seçilebilir
AF alan modu Tek nokta AF; 9, 21 veya 51 noktalı dinamik alan AF, 3D-izleme, otomatik alan AF Tek nokta AF; 9, 21 veya 51 noktalı dinamik alan AF, 3D-izleme, otomatik alan AF
Dahili Flaş Otomatik, portre, çocuk, yakın plan, gece portresi, parti/iç mekan, ev hayvanı portresi, renk taslağı: Otomatik açılan otomatik flaş P, S, A, M, yiyecek: Düğmeye basılarak manuel açılan flaş Otomatik, portre, çocuk, yakın plan, gece portresi, parti/iç mekan, evcil hayvan portresi, renk taslağı: Otomatik açılan otomatik flaş P, S, A, M, yiyecek: Düğmeye basarak manuel açılan flaş
Beyaz dengesi Otomatik (2 tür), ampul ışığı, floresan (7 tür), doğrudan güneş ışığı, flaş, bulutlu, gölge, önceden belirlenen beyaz ayarı (6’ya kadar değer saklanabilir, canlı görüntü sırasında noktasal beyaz dengesi ölçümü kullanılabilir), renk sıcaklığını (2500 K ila 10.000 K) seçme işlemlerinin hepsi ince ayarlardan yapılabilir Otomatik (2 tür), ampul ışığı, floresan (7 tür), doğrudan güneş ışığı, flaş, bulutlu, gölge, önceden belirlenen beyaz ayarı (6’ya kadar değer saklanabilir, canlı görüntüleme sırasında noktasal beyaz dengesi ölçümü kullanılabilir), renk sıcaklığını (2500 K – 10000 K) seçme işlemlerinin hepsi ince ayarlardan yapılabilir.
Canlı görüntü – Modlar Fotoğraf canlı görüntü, Film canlı görüntü Canlı görüntü çekimi (durağan görüntüler), film canlı görüntü modu (filmler)
Canlı görüntü – Objektif sürekli servosu Otomatik netleme (AF): Single-sürekli servo AF (AF-S); devamlı servo AF (AF-F) Manuel netleme (M) Otomatik netleme (AF): Single-sürekli servo AF (AF-S); devamlı servo AF (AF-F) Manuel netleme (M)
Canlı görüntü – AF-alan modu Yüz öncelikli AF, Geniş alan AF, Normal alan AF, Konu izlemeli AF Yüz öncelikli AF, geniş alan AF, normal alan AF, konu izleme AF
Film – Ölçüm Ana görüntü sensörünü kullanan TTL pozometre Ana görüntü sensörünü kullanan TTL pozlama ölçümü
Film – Ölçüm yöntemi Matris veya merkez ağırlıklı Matris
Film – Çerçeve boyutu (piksel) ve kare hızı 1920 x 1080: 60p (aşamalı), 50p, 30p, 25p, 24p; 1280 x 720: 60p, 50p; 60p, 50p, 30p, 25p ve 24p için gerçek kare hızları sırasıyla 59,94, 50, 29,97, 25 ve 23,976 fps’dir; seçenekler hem yüksek hem de normal resim kalitesini destekler; 1920 x 1080: 60p ve 50p, yalnızca film çekme menüsünde Görüntü alanı için 1,3 x (18 x 12) seçildiğinde kullanılabilir 1920 x 1080; 60i (59,94 alan/s)/ 50i (50 alan/s) 1 1920 x 1080; 30p (aşamalı), 25p, 24p 1280 x 720; 60p, 50p 60p, 50p, 30p, 25p ve 24p için gerçek kare hızları sırasıyla 59,94, 50, 29,97, 25 ve 23,976 fps’dir; seçenekler hem yüksek hem de normal resim kalitesini destekler 1 Yalnızca görüntü alanı için 1,3x (18 x 12) seçildiğinde kullanılabilir. Sensör çıkışı 60 veya 50 fps’dir.
Film – Dosya biçimi MOV MOV
Film – Video sıkışırma H.264/MPEG-4 Gelişmiş Video Kodlaması H.264/MPEG-4 Gelişmiş Video Kodlaması
Film – Ses kayıt biçimi Doğrusal PCM Lineer PCM
Film – Ses kayıt cihazı Dahili veya harici stereo mikrofonu; duyarlılık ayarlanabilir Yerleşik veya harici stereo mikrofon; duyarlılık ayarlanabilir
Ekran 8 cm (3,2 inç) diyagonal, yaklaşık 170° resim açısına, yaklaşık %100 çerçeve alanı ve parlaklık ayarına sahip TFT ekran, Yaklaşık 1229 k-noktalı (VGA; 640 x RGBW x 480 = 1.228.800 nokta) 8 cm/3,2 inç, yaklaşık 1229 k-nokta (VGA; 640 x 4 x 480 = 1.228.800 nokta), yaklaşık 170° görüntüleme açılı TFT ekran, yaklaşık %100 çerçeve alanı ve parlaklık ayarı
USB Yüksek hızlı USB; dahili USB bağlantı noktalarına bağlanılması önerilir Yüksek Hızlı USB
HDMI çıkışı C tipi HDMI konektör HDMI mini konektör (C Tipi)
Ses girişi Stereo mini pin soket (3,5 mm çap; elektrik fişi desteği) Stereo mini-pin soket (3,5 mm çap; elektrik fişi desteği)
Ses çıkışı Stereo mini pin soket (3,5 mm çap) Stereo mini pin soket (3,5 mm çap)
Aksesuar bağlantısı Kablosuz uzaktan kumandalar: WR-1, WR-R10 (ayrı olarak temin edilir), Uzaktan kumanda kablosu: MC-DC2 (ayrı olarak temin edilir), GPS ünitesi: GP-1/GP-1A (ayrı olarak temin edilir) Kablosuz uzaktan kumanda: WR-1 ve WR-R10 (ayrı olarak bulunur) Uzaktan kumanda kablosu: MC-DC2 (ayrı olarak bulunur) GPS ünitesi: GP-1 (ayrı olarak bulunur)
Wi-Fi (Kablosuz LAN) standartları IEEE 802.11b, IEEE 802.11g yok
Wi-Fi (Kablosuz LAN) çalışma frekansı 2412-2462 MHz (1-11 kanalları arası) yok
Wi-Fi (Kablosuz LAN) aralığı (görüş hattı) Yaklaşık 30 m/98 ft (parazit olmadığı varsayılır; menzil, sinyal gücüne ve arada engel olup olmadığına göre değişiklik gösterebilir) yok
Wi-Fi (Kablosuz LAN) veri aralıkları (gerçek ölçülen değerler) 54 Mbps IEEE standardına göre en yüksek mantıksal veri hızı. Gerçek hızlar farklı olabilir. yok
Wi-Fi (Kablosuz LAN) güvenliği Doğrulama: Açık sistem, WPA2-PSK yok
Pil Bir adet EN-EL15 şarj edilebilir Li-ion pil Bir adet şarj edilebilir Li-ion EN-EL15 pil
Pil tutucu Bir Nikon EN-EL15 şarj edilebilir Li-ion pile sahip isteğe bağlı MB-D15 Multi-Power Battery Pack veya altı adet AA alkalin, Ni-MH veya lityum pil Bir şarj edilebilir Nikon EN-EL15 Li-ion pile sahip isteğe bağlı MB-D15 çok yönlü pil paketi veya altı adet AA alkalin, Ni-MH veya lityum pil
AC adaptörü EH-5b AC adaptör; EP-5B güç konektörü gerekir (ayrı olarak temin edilir) EH-5b AC adaptör; EP-5B güç konektörü (ayrı satılır) gerekir
Tripod yuvası 1/4 inç (ISO 1222) 1/4 inç (ISO 1222)
Boyutlar ( GxYxD) Yaklaşık 135,5 x 106,5 x 76 mm (5,4 x 4,2 x 3,0 inç) Yaklaşık 135,5 x 106,5 x 76 mm (5,3 x 4,2 x 3,0 inç)
Ağırlık Yaklaşık 765 g (1 lb 11,0 oz), pil ve hafıza kartıyla ve gövde kapaksız, yalnızca fotoğraf makinesi gövdesi yaklaşık 675 g (1 lb 7,9 oz) Gövde kapağı olmadan, pil ve hafıza kartı ile birlikte yaklaşık 765 g (1 lb 11,0 oz); yaklaşık 675 g (1 lb 7,8 oz; yalnızca fotoğraf makinesi gövdesi)
Çalışma ortamı – Sıcaklık 0°C-40°C (+32°F-104°F) 0 °C – 40 °C (+32 °F – 104 °F)
Çalışma ortamı – Nem %85 veya altı (yoğunlaşmasız) %85 veya altı (yoğunlaşmasız)
Verilen aksesuarlar DK-23 Vizör Lastiği, BF-1B Gövde Kapağı, terminal kapaklı EN-EL15 Şarj Edilebilir Li-ion Pil, MH-25a Pil Şarj Cihazı (bir AC duvar adaptörü veya satın alınan ülke ya da bölgeye göre tipi ve şekli değişiklik gösteren bir güç kablosuyla gelir), DK-5 Göz Merceği Kapağı, UC-E17 USB Kablosu, AN-DC1 BK Askı EN-EL15 şarj edilebilir Li-ion pil (terminal kapağıyla birlikte), MH-25 pil şarj cihazı, DK-5 göz merceği kapağı, AN-DC1 askı, UC-E6 USB kablosu, BS-1 aksesuar kızağı kapağı, DK-23 vizör lastiği, BF-1B gövde kapağı, ViewNX 2 CD, Kullanım Kılavuzu

Sonuç

Yukarıdaki karşılaştırma tablosundan da görüldüğü gibi her iki gövdenin de kağıt üzerinde durumları neredeyse aynı. Pratikte de çok bir fark yok. Peki Nikon bu D7200 modelini neden çıkardı diye sorabilirsiniz 🙂 Bunun cevabı aslında gayet basit. Nikon D7100 zaten çok başarılı bir modeldi. Hatta bu başarısı nedeniyle uzun süredir D300s modelini de yenilemedi. Ancak Canon’un 7D Mark 2’yi duyurmasının ardından özellikle AF noktasında ve seri çekim başarısı nedeniyle yeni bir gövdeye ihtiyaç duyuldu. Beklenen gövde D400 modeliydi belki fakat Nikon D7100 modelinin sadece buffer sorununun olduğunu düşünmüş olsa gerek ki sadece bu ve bir miktar AF performansı yanında birde video kaydında küçük değişiklikler ile D7200 gibi bir model yeterli olur demiş oldu.

 

Özellikle son dönemde 7D Mark 2 de yaşanan AF sorunları nedeniyle 51 nokta AF sisteminin test edilmiş ve güvenirliği kanıtlanmış olması nedeniyle yeni bir AF sistemi riskine girmemiş Nikon. Çekim hızını arttırsa aslında daha iyi olurdu zira 6 fps biraz düşük kalıyor. Ancak aslında bu gövde için yeterli. Çünkü D7200’ün yer aldığı sınıf kroplu gövdelerin giriş seviyesinin hemen üstünde bulunuyor. Yani D300s gibi profesyonel kategoride değil. Fakat D400 çıkmadığı sürece Nikon müşterilerine kroplu segmentte pro zevkini yaşatamıyor olacak. Umarım D5 duyurusuyla birlikte D400 veya her ne adla çıkacaksa beklenen kroplu gövde de fotoğraf severler ile buluşur.

Aşağıda yeni Nikon D7200 ile çekilmiş örnek görsellere bakabilirsiniz. Bol fotoğraflı günler…

D7200_sample-photo_01

D7200_sample-photo_02

D7200_sample-photo_03

D7200_sensor_01

D7200_fps_04

D7200_creative-mode_03

Paylaşmak Güzeldir

179 YORUMLAR

    • Epey önceden çıkan bir gövde olduğu için çok düşünmemiştim ama neden olmasın 🙂 Ancak kısaca şunu söyleyebilirim; 5D Mark 3 den geride kalan ama Nikon D600’a rakip olarak çıkmış olmasına rağmen rekabet edememiş bir gövde. Full frame olmasının dışında ekstra bir fark katamıyor. Uygun fiyatlı bir tam kare kamera. Bir çok kullanım için yeterli olmanın yanında ciddi işlerde 5D serisi düşünülmeli bence. Esen kalın…

  1. 5d mark 3 ü alacak durumu olmayan için 6 D yi önerir miydiniz yine? Full frame olarak 6d ile çekilmiş fotoğrafları inceledim de çok iyiydi. 6D almayı düşünüyorum ama hala araştırıyorum. Öğrenci olduğum için harçlıklarımı biriktirip alacağım. Değsin istiyorum (:

    • Her halukarda kroplu gövdelerden daha iyi olduğu kesin. O nedenle 70D veya 7D almak yerine 6D almak çok daha mantıklı. Zor şartlarda çekim yapmayacağınız düşünülürse ziyadesiyle yeterli olacaktır. Benim söylediklerim Full Frame gövdeler arasındaki durumunu anlatmak içindi. Sonuçta uygun fiyatlı ve fiyat / fayda skoru yüksek bir ürün. Gönül rahatlığı ile alabilirsiniz…

      • Nikon d610 nasıl durur, hazır canon 6d fazla tutulmadı demişken Ali bey; Ne de olsa hâlâ Canon 6d ff ile Nikon d610 ff fiyatları aynı; hız olarak çok hafif farklılık var sadece sanıdırm Canon ile arasında ve ayrıca flaşıda mevcut Nikon d610 un; Sizce…

        • D610 sensör kalitesi ve performans olarak 6D den daha iyi. D600’de yaşanan sorunlar da çözüldüğü için D610 çok daha iyi olur diye düşünüyorum. Ama Canon’u seviyorsanız ve elinizde objektifleri varsa o zaman gerek yok derim. Esen kalın…

  2. Yine güzel bir inceleme olmuş, kutlarım Ali Bey. Nikon D7000 kullanıyorum, genelde siz dahil bir çok yorumcu D7100’e terfiye değmez diyordu. Bu nedenle D400 ya da adı her neyse çıkar diye bekledim ama sanırım yakın zamanda öyle bir model olmayacak. Artık D7200’e terfi etmeye değer sanırım. Çünkü D7000’in İSO performansından çok memnun değilim 7100 daha iyiydi sanırım bu ondan da iyi gibi. Tabii bir ff performansı beklenmemeli ama iş görecek gibi, ne dersiniz?

    • Zafer bey haklısınız. D7000 den D7200’e geçemeye değer. Çünkü hem AF noktasında hem buffer ve hem de iso noktasında daha başarılı bir gövde olacak. D400’ü beklemek yerine mevcut en iyi modeli alıp bahar güzelliklerini kaçırmamak en isabetli olanı bence… İlginiz için teşekkürler… Esen kalın…

      • Bence eğer bu segmentte bir gövde çıkacaksa bunun adı D400 olacaktır. D200, D300 vs. hiç bir karışıklık yok bence 4 basamaklı olanlar daha amatör seviyeyi temsil ediyor. 3 basamaklı olanlar ise krop sensörün pro gövdesi demek. O nedenle eğer çıkarsa adı D400 olur diye düşünüyorum 🙂 Sevgiler…

  3. selamlar ali bey nikon 3200 or 5200 or 5300 ve kararsızlık beklentim hafif, küçük ve üstün kalitede video ve fotoğraf. yukardakiler düzeyde bir boy gelişmiş model ve markada olabilir şahsınızda ekibinize sonsuz teşekkürler

    • Mehmet bey merhaba. Sitede bir ekip yok. Tek kişilik bir ekip, sadece kendim yazıp çiziyorum 🙂 kamera konusuna gelince D5300 en güzeli. Esen kalın…

  4. D7200 ile FF D610 arasında fiyat farkı neredeyse yok. Wi-Fi ve NFC gözardı edilirse, D7200 almaya yeltenen herkesin D610 almayı düşünmesi daha mantıklı olur sanki ne dersiniz Ali bey?

    • Gayet mantıklı derim. Neticede FF gövdenin görüntü kalitesi her halükarda daha iyi. D7200’ü özellikle yaban hayatı fotoğrafı çeken ve hıza ihtiyacı olanlar tercih edebilirler…

  5. Merhabalar,ben bir konuda fikrinizi almak istiyorum. Ben d7200 almayı düsünüyorum. Benim icin ilk olacak,daha once bazi modeller ile cekim yaptim ama baya amatorce yapilan seylerdi. Yazilarinizi okudum acikcasi biraz kararsiz kaldim. Cok ilerleyebilir miyim bilmiyorum ama biraz fikrinizi almak istiyorum. Teşekkur ederim.

  6. Merhaba Ali Bey öncelikle nasılsınız , sinema öğrencisiyim kısa filmler çekebileceğim video performansı üst düzey ve sinematik görüntü verecek hangi makineyi önerirdiniz ?Canon70D,Nikon7200 ve Sony A77 belirlediğim model ve markalar , sizin görüş önerinizi merak ediyorum , Teşekkürler.

    • Merhaba. Hoş geldin. Konu video olunca ben Canon veya Sony derim. Sony A77 ve Canon 70D arasında video olarak çok ciddi bir fark yok. Sinematik etki için bence en iyi gövdeler tam kare gövdeler. Yani 5D Mark 2 gibi bir gövde. Ama bütçe yeterli değilse 70D de işiniz görür. Sevgiler…

  7. Merhabalar 7200 almayı düşünüyorum fakat kit lensler kaliteli olmuyor bir 50mm zaten alacağım fakat günlük kullanım için geniş açılı bir zoom lens gerek bu ihtiyacı kit lens kulanarak mı veya başka bir yolla mı çözmemi tavsiye edersiniz bütçem nikor geniş zoom lenslere yetmiyor malesef. Sizce kit lenslerin kalitesi yeterli midir?

    • D7200’ü sadece gövde olarak almak ve yanına uygun fiyatlı ve çok keskin olan Tamron 17-50mm f/2.8 lens almak çok daha isabetli olacaktır. 17-500mm Dx sınıftaki en iyi lenslerden birisidir. Esen kalın…

      • Öncellikle teşekkürler .
        Eğer 17-50mm tamron alırsam ancak d7100 alacak param kalıyor.
        d7200 alırsam kit lense mecbur kalıyorum.
        tamronlu d7100 mü yoksa kit lensli d7200mü daha mantıklı bir seçim olur?

  8. Ali Bey Merhabalar, canon 650d mi satıp, ya nikon d7200 e, ya da bütçeyi biraz zorlayıp nikon d750 ye geçmek istiyorum, arada 3.000 TL lık bir fark olacak, deger mi. Özellikle d 750, çünkü 650 d hareketli ekrana çok alistim. Yorumlariniz için şimdiden teşekkürler…

    • Sevgili Gürkan meseleye sadece rakamsal olarak bakarsan mantıklı gelmeyebilir. Her ikisi de fotoğraf çekiyor ve ciddi anlamda fotoğrafçılığın ilerlememiş ise gerek olmayabilir. Ama artık 650D yetmiyor ve istediğin fotoğrafları ve sonuçları daha iyi bir gövde ile alabileceğini düşünüyorsan 3.000tl fark çok da önemli değil. İmkan varsa D750 al derim. Çok başarılı bir gövde ayrıca da full frame. Bütçe zorlar dersen D7200 de 650D den sonra iyi gelecektir. Ama 750D de fark çok. Sevgiler…

  9. Fotğrafçılık merakım çok kompakt makine kullandım yıllarca şimdi D7200 yada d750 arasındayım özellikle uzun yıllar götürmesini istiyorum keskin çekim makro çekim bokeh gibi uygulamalarda netlik(dağılmama) istiyorum manzara ve hayvan çekimlerinde D750 için gövde ayrı ve kit olmayan şekilde hangi lensleri almalıyım birde kompakt makinede objeye süper makroyla çok yaklaşabiliyorduk (1cm kadar) bu makro tüpleri nasıl bir şey makro lens ve lensler konusunda ayrıntı bilgi sahibi değilim

    • D750 D7200 den çok daha kaliteli ve başarılı bir model. Her şeyden önce full frame bir gövde. İmkan varsa D750 alın derim. Makro tüpler ve filtreler çok işe yaramaz. en güzeli Makro objektiftir. Makro objektifler 3-5-10cm gibi yaklaşabilirler. Bu modele göre değişir. Lensin detaylarında yazar bu özellik. 90mm – 100mm veya 150mm bir makro objektif işinizi görecektir. Manzara için 24-70mm veya 24-120mm bir lens, hayvanlar için de Tamron veya Sigma 150-600mm gibi bir lens işinizi görecektir. Esen kalın…

  10. Fotoğrafçılık konusunda ilgim var ve yeni bir makine almak istiyorum. bir müddet araştırdıktan sonra canon 70d ile nikon d7100 arasında kalıp canon 70d’de karar vermiştim (lcd ekran avantajları ve wi -fi artısı. günümüz şartlarına daha uygun ve menüsü daha pratik geldi bana) ancak nikon d7200 kafamı karıştırdı açıkçası. siz ne tavsiye edersiniz. teşekkür ederim.

    • Merhaba. D7100 ile D7200 arasında kayda değer bir fark yok. O nedenle D7100 varken 70D tercih ettiğinize göre bence 70D kararınızda devam edebilirsiniz. Esen kalın…

  11. Merhabalar Ali Bey
    Nikon D5100 kullanıyorum Nikon D7200 geçmeyi düşünüyorum
    D7200 budy ile hangi lens takımıyla kullanabilirim Öneriniize şimdiden teşekkürler

  12. Merhabalar Ali Bey,

    D5100 makinem var. Kit lens kullanıyorum. Yeni lens olarak 35 mm 1.8G, Sigma yada Tamron’un 17-50 mm 2.8 düşünüyorum. Bu üç lensten hangisini tavsiye edersiniz?

    Birde mesela yukarıda ki 3 lensten birisini alsam ve D7100 yada D7200 de kullansam ve aynı lens ile D5100 ile çektiğim fotoğraflar arasında ki farkı gözle bariz şekilde anlaşılabilir seviyede mi olur?

    • Kit lensten kastınız 18-55mm ise ben tamron 17-50mm derim. Kit lensi de satıp yerine 35mm f/1.8 alınabilir. D7100 ile D5100 arasında aynı lenslerle çekeceğiniz görüntülerde gözle görülür fark olur. Yüzde yüz yaklaştırdığınızda fark daha da belirgin olur. Esen kalın…

    • Orhan bey selamlar… Tek lens kullanımı pratik olmakla beraber bir miktar kalite kaybına razı olmayı gerektirir. Ama bir çok durumda kullanışlıdır ve iş görür. Çok keskin fotoğraflar alamazsınız sadece… 18-200mm gayet güzel bence… Ben de kullanıyorum, sorun yok…

  13. merhaba Ali Bey.Düğünlaerde kamera çekmekteyim fotoğraf çekmiyordum gelen foto işlerini dışarı arkadaşlarıma yönlendiriyordum fakat talep çoğaldı.Fotoğraf çekmek bir sanattır diyorum hala ama artık bi fotoğraf makinesi almak istiyorum pasta var ama dilimleri başkası yiyor.Kısacası ne almalıyım burada dışarı düğünleri ve spot ışıklarla aydılatılıyor.Kullananlar D90 kullanıyor D7000 kullanan var siz ne önerirsiniz .para konusunda çok sıkıntım yok.Aldığım makineyle dış çekimde yapmak istiyorum.İlginize şimdiden çok teşekkür ederim.

    • Para sıkıntınız yok ve bu işi yapmak ve öğrenmek istiyorsanız bence izo ve geniş açı avantajı olan D610 Full Frame bir gövde alın. Yanına da 24-85mm bir lens alın. Bir adet SB700 veya SB910 tepe flaşı alın. Ayrıca fonu tamamen flu yapıp daha estetik çekimler yapmanıza olanak veren 70-200mm bir objektifte en seveceğiniz lensiniz olacaktır. Sevgiler…

  14. Ali bey merhaba,
    Çok yakın bir zamanda d7200 kit lens ile beraber aldım. (Nikon 18-140mm ).Manzara fotoğrafına merakım daha fazla . Bu açıdan tokina 11-16 mm f:2,8 ya da Tokina 11-20 mm f :2,8 satın almak istiyorum. Bu konuda görüşünüzü almak isterim .

    • Aralarında çok ciddi bir fark olmamakla birlikte 11-20mm daha başarılı bir lens. Bu fiyatından da belli. Ancak kenar keskinliği eğilme kromatik sapma farkı dışında optik olarak, keskinlik olarak bir fark olduğunu düşünmüyorum. Bu farklar da çok küçük farklar. Bence bütçenize göre karar verin. Esen kalın…

  15. Merhabalar Ali Bey
    2 adet Nicon D7200 yaninda ayrica 18,65 mm ve18,300 mm lens aldim. Aslinda ne yaptigini cokta bilmeyen fazlasiyla amator biriyim. Benim sorum 750d cok daha ustun bir model olarak belirtmeniz ve benim D7200 almis olmam. Pismanlik diz boyu :)) Saygilar

    • Mustafa bey merhaba 🙂 Yapılacak işler düşünüldüğünde D7200 bile çok fazla bence… D750 modelini profesyoneller ve işinde iyi olan amatörler kullanıyor. Umarım verilen paranın hakkı verilir. Arkadaşlara çok çok selamlar ve sevgiler…

  16. Ali Bey iyi akşamlar…Daha önce de bana birçok konuda yardımcı olmuştunuz.Kuş ağırlıklı doğa fotoğrafları çekiyorum.Benim d90 ve 300mm f4 ile 1,4 TC var…Artık gövdeyi değiştirmek istiyorum d7200 yazınızda d750 ile ilgili düşüncelerinizi okuyunca onu mu alsam diyorum.Arada ciddi fiyat farkı da var…d7200 ü çok beğeniyordum aslında buffer sorununu çözdükleri için…saygılarımla…

    • Dün akşam facebook da da dediğim gibi konu kuş ise bence en ideali D7200 dür. Çünkü elinizdeki 300mm full frame olan D750 de kısa kalacaktır. Portre veya manzara ağırlıklı çalışsaydınız kesinlikle D750 derdim ama konu kuş olduğu için ve elinizdeki 300mm den dolayı bence D7200 daha iyi olur.

  17. Ali Bey merhabalar ben yeni bir makine almak istiyorum ilk makinem olacak uzun bir süredir araştırıyorum . Son olarak Nikon D7200 Nikon D610 ve Canon 750d arasında kaldım. Sizin tercihiniz hangisi olurdu. Şimdiden teşekkürler.

  18. Merhaba Ali Bey, Nikon d7200 e karşılık Canan’ın hangi makineyi çoksardı.Yorumlarınızdan anladığım kadarıyla 7200 ile 7100 arasında fazla bir fark yok diyorsunuz .Tercihinizi neye göre belirlersiniz .teşekkür ederim

    • Canon da 7200 e karşılık gelen gövde 7D Mark 2. Arada epey fiyat farkı var. Şimdi alacak olsam D7200 alırım. Ama D7100 ü olan kişiye satıp D7200 almasını tavsiye etmem.

  19. Yorumlarınızı severek takip ediyorum.nikon d7200 ,D7100 ve d 610 arasında kaldım.manzara (şimşek)ve profil resimleri çekmeyi seviyorum.Hangi makineyi ve objektif önerisini.Teşekür ederim

  20. merhaba ALİ Bey.düğünlerde kamera çekiyorum.fotoğraf istedikleri zaman arkadaşlara yönlendiriyorum.ama artık talep fazla ben bir fotoğraf makinesi almayı düşünüyorum.gelen arkadaşlar nikon d90 gibi makinelerle çekiyorlardı.bana tavsiyeniz nedir sonuçta oynayan insanları foto çekecem hareketli görüntü.para problemim yok.ben nikon d7200 düşünmüştüm ama siteleri inceledim kafam karmakarışık oldu.sizin öneriniz nedir.ilginize şimdiden teşekkür ederim ALİ Bey.

  21. Merhaba Ali bey, deneyim ve yorumlarınızı paylaştığınız için öncelikle teşekkür ederim. NİKON D 7200 gövde için 24-120 mm f4 lens almayı düşünüyorum Dx gövdeden dolayı görüş açısı Fx gövdelere göre daralacak.. ancak lens kalitesi ve sabit dafram özeliklerinden dolayı (18-140 mm kit lens yerine) 24-120 mm f4 lens kullanmak (doğa , manzara ve gece çekimleri açısından) daha doğru bir seçim olurmu? teşekkür ederim.

    • Merhaba Murat bey. Çok mantıklı ve doğru bir seçim olur. 24-120mm daha keskin ve kaliteli bir lens. Sadece geniş açıda bir sıkıntınız olur o kadar. Onun içinde ileride bir tane FF uyumlu 12-24mm lens alırsınız olur biter… Esen kalın…

  22. Ali Bey merhaba, Nikon d610 govde + Nikon 24-120mm f/4G ED VR AF-S almayi dusunuyorum. Amacim hem portre hem de manzara cekmek. Keskinlik benim icin onemli. Ne dersiniz ? Tatmin edici sonuclar alabilir miyim ? Fikriniz onemli. Cok tesekkurler. Selamlar.

  23. İyi akşamlar Ali bey. İlk kez makina alacak amatör birisi olarak bir süredir araştırma içindeyim. Araştırdıkça biraz daha iyisini almak istiyorum ve çok seçenek var. Canon 70 D ağır basıyorduki karşıma nikon D7200 karşıma çıktı… Tercihiniz ne olur ? Canon alırsam 18-135 lens, nikon alırsam 18-140 mm lens ve bunların yanına 50 mm lik bir lens almayı düşünüyorum.

    • Marka takıntınız yok ise ben Nikon derim. D7200 Canon 70D den çok daha iyi bir gövde ve 18-140mm de güzel bir lens. Bu arada eğer bütçe sorun olmayacaksa yeni duyurulan Nikon D500 de düşünülebilir. Ancak fiyatı 2000$ olacak ve Mart ayında satışa çıkacak. Ayrıntılar için http://www.senelfoto.com/nikon-d500-inceleme/ adresine göz atabilirsiniz… D7200 de uzun süre sizi götürür…

  24. Daha önce kullanmadığım için bir marka tercihim yok. Zaten her iki markada kalitesini ispat etmiş durumda. D7200 ü zaten bütçemi fazlasıyla zorlayıp alabilme ihtimaline karşılık fikrinizi öğrenmek istedim. Ben Makina alıncaya kadar muhtemelen d500 çıkmış olacaktır. o zamanki ekonomik durumum ufakta olsa d500 e yönelmemi sağlayabilir. gerek sizin gerek diğer ustaların yorumlarından okuduğum kadarıyla gayet kaliteli bir ürün. amacım 70D, d7200, belki d500 ü 2-3 yıl kullanmak, bu süre zarfında fotoğrafçılık konusunda birçok şeyi öğrenmek ve nasip olursa FF ye geçmek. amatör birisi olarak 70D ve d7200 bana 2-3 yıl fazlasıyla yetecek ve memnun edecek makinalar gibi görünüyor. ilgilendiğiniz için çok teşekkür ediyorum.

    • Yeni başlayan birisi olarak rahatlıkla 2-3 yıl kullanırsınız. Ben uzun süredir fotoğraf çektiğim halde ve D7100 beni kısıtlıyor olmasına karşın 2 yıldır D7100 kullanıyorum 🙂 D7200 hayli hayli yeterli olur. Esen kalın…

  25. merhabalar Ali Bey nikon d3100 kullanıyordum makinamı sattın d7200 almayı planlarken yorumlarına istinaden kafam karıştı asıl yapmak istediğim keskin fotoğraflar çekmek manzara portre gibi yardımcı olurmusunuz ?

    • Songül hanım merhaba. Kafanız neye takıldı bilemiyorum ama D7200 çok iyi bir gövdedir. D3100 ile arasında çok fark var. Manzara ve portre için işinizi rahatlıkla görecektir. Esen kalın…

  26. merhaba ben d7200 ve d610 arasında çok kalmıştım genelde manzara ve portre fotoğrafları çekiyorum d7200 aldım sizce pişman olmalıyım d610 almadığıma, yani sonradan ff almadım diye içime pişmanlıklar doğdu, şuan elimde d7200 ve d3100 var ve d7200 beklediğim gece performansını vermedi açıkcası ıso performansı açısından çok hoş olmayan görüntüler elde ettim sizce d3100 gövdemi satıp birazda para koyup d700 veya d600 mü almalıyım yada kendimi zorlayıp d610 mu almalıyım açıkcası d7200ü alalı fazla olmadığı için bütçemi çok fazla zorlamak istemiyorum bana ıso performansı iyi ff olarak fiyatı uygun olmak kaydı ile hangi makinayı önerirsiniz yardımınız için şimdiden çok teşekkürler…

    • Kroplu gövdelerin (D7000, D5000 ve D3000 serisi) kroplu sensensörleri nedeniylşe iso performansları çok iyi değildir. Full Frame gövdeler bu konuda daha başarılı. D610 ve D750 şu anda en iyi performansı sunuyor. İmkan varsa D610 alın. D700 eski kaldı artık. Ama o halde bile D7200 den iyidir.

  27. d7200 sizce 5dmark2 den daha mı iyi ve d7200 ümün kumlanma sorununu nasıl azaltabilirim d7200 gündüz ve az karanlık ortamlarda gerçekten çok iyi ama gece yaptığım çekimlerde çok fazla kumlanma oluyo üstelik ıso 4000-5000 arasında gece çekim yaptığımda güzel gibi görünüyor ama bilgisayara geçip baktığımda göze çarpan kumlanma oluyo vede ben fotoğrafları gerekirse az miktarda kırpan biriyim gece fazla çekim yapmasamda gözüme çok çarpıyor bu durum

    • 5D mark 2 full frame ve çok daha iyiş bir gövde. Arada çok fark var. Kumlanmayı yazılımda düzeltebilirsiniz. Kamera menüsünde kumlanma azaltma seçeneğini en yükseğe getirebilir ve photoshop gibi yazımlarla da ekstra azaltma yaparak makul bir sonuca ulaşabilirsiniz.

    • 18-55mm den daha keskin. VC olamayan vc olana göre daha keskin diye biliyorum. Testler o yönde. ama kendim denemedim. Ancak bu farkı gözle görmek bence mümkün değil. Gece çekimi yapan birisi olarak ben VC olanı tavsiye ederim. Ama Full frame gövde alacaksanız bu lensi almayın…

    • Arada gözle görülür bir fark yok. D600 da ortaya çıkan ve gövdeden kaynaklanan sensörde aşırı toz ve yağ birikmesi sorununu D610 isminde yeni bir gövde ile çözmüş oldular. Bu nedenle D610 çıktı. Elbette ayıp olmasın diye D610 un sensörü hissedilmeyecek derecede minnacık daha iyi. O da muhtemelen yazılımla ilgili.

    • Ne tür fotoğraflar çekmek istediğinizi ve mevcut lens/ekipman durumunuz bilmeden bu soruya cevap vermek sağlıklı olmaz. Ama salt kalite bağlamında soruyorsanız 5D Mark 2 daha başarılı bir gövde…

  28. ali bey merhabalar Nikon d7200 aldim yanliz M modunda cekerken sadece bir tane ekranin icinde netleme noktasi görüyorum eger dikkat etmezsem resimlerim net cikmiyor bu noktayi tam ortaya getirme sansim varmi otamatik olunca tüm noktalar var ama M MODUNDA OLUNCA 1 TANE OLUYOR yardim edermisiniz. saygilar Ugur

    • Arkadaki dört yönlü jostik gibi olan tuş ile istediğiniz noktayı seçebiliyorsunuz. Noktalar arasında dolaşabiliyorsunuz. Kitapçığı (kullanım klavuzu) okumakta fayda var 🙂

  29. Canon 650d 18-135 mm kullanıp sattım.Spor fotoğrafları çekmeye çalışıyorum. Şu an yeni bir makine arıyorum. Canon 650d 18-135 mm nin altında kalmayacak ne tavsiye edersiniz.

    • Spor için hızlı ve tele objektiflere ihtiyacınız olacak. Bu nedenle Canon 650D veya üstü bir gövde ve özellikle 70-200mm f/4 gibi nispeten ekonomik bir lens işinizi görürü. Olmadı 70-300mm alırsınız.

  30. kızıma 4000 tl civarında canon nikon kamera düğün resimleri anı amatör üstü mak alıcam görüşleriniz benim için önemli lensti makinadır araştırmakla olmuyor çeşit çok siz söyleyin ben onu alıcam odaklandığım marka yok ne tasviye edersiniz

    • Bence Nikon D7200 veya daha uygun fiyatlı olarak D7100 gövde alınabilir. Lens olarak da Tamron 17-50mm f/2.8 lens alınabilir. Tele lens seçeneği için de bütçeyi biraz zorlasa da Nikon 70-200mm f/4 düşünülebilir. Zorlamasın derseniz Nikon 70-300mm VR modeli düşünülebilir. Tek lens olsun derseniz giriş seviyesi 18-140mm lens olabilir. Esen kalın…

  31. Ali bey merhaba, bende makina almak istiyorum. Gerçekten iyiyim bu işte. Profesyonel olarak bişeyler yapmak istiyorum. D750, D610, D7200 hangisini almalıyım. Öyle bi makina almalıyım ki her işimi görmeli. Aldım mı en iyisini almalıyım.

  32. Oncelikle.selâmün aleyküm ali bey canon 650d kullanıyordum sattım yeterli gelmedigimden aklımda canon 750d nikon d5500 var bunlarla birlikte 55 250 lenslere yetecek kadar maddiyatim var nikon d7200 le ne ölçüde fark var bu makinaların

    • Mustafa bey merhaba. 650D ile 750D arasında çok bir fark yok. D5500 oldukça iyi bir gövde ama D7100 ile artık neredeyse aynı fiyatta. O nedenle bence D7100 bakın derim. Lens olarak 18-105mm olabilir. 55-200mm de fena değil. Ama giriş seviyesi bir lens…

  33. Birde canon 750d ye 18 55 55 250 STM lens nikon d 5500 e 18 55 55 250 vr lens düşündüğümüzde hangisi alınmalı sizce amatör bi kullanıcıyım az çok anlıyorum bazı anıları ölümsüzleştirmek için alıyorum makinayi gece fotoğraf cekmeyide seven birisiyim görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim

  34. merhaba ben d300 ve d7200 kullanıcısıyım sizce sigma 70-200mm f2.8 ex macro hsm2 , 50-150mm f2.8 sigma hsm, nikon 80-200mm af-d f2.8 ve tokina 80-200 at-x f2.8 hangisi benim için daha iyi sonuçlar almamı sağlar? benim için dar açı olması çok sıkıntı değil dış çekimde topluluk çekicem arka plan flu olmasını istiyorum elimde 17-50 tamron var ama yetersiz flu almaktayım ondan dolayı telefoto tercih etmeye karar verdim hemde şimdiden fx makinaya adımlar atıyorum lenslerimi fx lenslere çeviriyorum sizin düşüncenizi almak istiyorum lütfen geri dönüş yapın teşekkürler

    • Bu saydıklarınız içerisinde en başarlı bokeh veren ve keskinlik sunan Sigma 70-200mm f/2.8 lenstir. Tamron 80-200mm ve sigma 50-150mm den uzak durun. Sizi üzer. İkinci olarak Nikon 80-200mm alınabilir. VR yok sesli netler ama keskindir. Ayrıca istediğiniz fluluğu da verir. Sigma dememin nedeni daha yeni, bir tık daha keskin ve kullanımı rahat olmasından.

  35. birde hangi fx makinayı tercih etmeliyim bütçem çok fazla değil ve d7200 den biraz daha iyi olması yeterli benim için hangi nikon fx makinayı önerirsiniz ?aklımda d600 ve d800 var bütçem yetmez isede d700

    • Merhaba. Belirgin bir şekilde Nikon D7200 daha iyi görüntü kalitesi ve performans sunar. Ben kesinlikle D7200 alırdım… Karar sizin tabi ki. Esen kalın…

  36. Ali Bey selamlar, öncelikle inceleme ve paylaşımınız için teşekkürler.
    Tam Nikon D7200 almaya karar vermek üzereyken Pentax K3 aklıma takıldı.
    Gövdeye entegre titreşim engelleme özelliği, su-toz dayanımı nedeniyle Pentax K3 ilgimi çekti.
    Sizce, yaklaşık aynı fiyata satılan Nikon D7200’ü mü yoksa Pentax K3’ü mü almalıyım.

    • Bir gövde aldığınız zaman maalesef her şey bitmiyor. Buna lensler, flaş setleri farklı .ekimler için ek aparatlar vs eklemeniz gerekiyor. Kağıt üzerinde Penrax çok daha iyi görünse de bu yazdıklarım noktasında devamlı olarak bir kısıtlama yaşanacağı için bence Nikon daha uzun süre kulanışlı olur. Örneğin ikinci elde bir çok Nikon lens ve flaş bulabilirsiniz… Karar sizin…

  37. Selâmün aleyküm hocam bu canon 750d de fotoğraf cekecegimiZ yere gözümüzü koydugumuz zaman ekranın kapanması lazım ama kapanmıyor 650d de kapaniyodu acaba sensormu koyulmamis buna yardimci olursaniz sevinirim

    • A.S. Mustafa bey. 650D ve 750D nin her ikisinde de sensör yok. LCD ekranda görüntünün durma süresi uzun ayarlanmıştır o yüzden gözünüzü ekrana götürsenizde LCD ekranda görüntü duracaktır. Elektronik vizör olmadığı için bu sorun değil. Siz çekime aynen devam edebilirsiniz neticede…

  38. Merhaba Ali Bey, nikon d7200, canon 70d ve canon 80d arasında karar vermeye çalışıyorum. Bütçem de yaklaşık bu makinaların fiyatları kadar. Gövde olarak bunlardan hangisini önerirsiniz? Veya benzer fiyat kategorisinde önerebileceğiniz başarılı başka makinalar da var mı? Şu an Nikon almaya daha yakınım gibi.. Bununla birlikte bu makinaları yalnızca body olarak alıp lensleri ayrıca almak fotoğraf kalitesi açısından daha mı iyi olur? Şu an için bir adet genel amaçlı takıp gezebileceğim manzara, portre vs çekebileceğim, bir adet de yemek, ürün vs. çekebileceğim bir makro lens almak istiyorum. Hangi body ile buna uygun hangi iki lensi önerirsiniz? Yoksa kit lensi alıp yanına bir de makro mu eklemek daha mantıklı olur? Çok teşekkür ederim 🙂

    • Merhaba. Yazdıklarınızın hepsi istediğiniz çekimler için gayet uygun. ancak en başarılı olan D7200. Kiyt lensi 18-105mm veya 18-140mm ise sorun yok. Bununla beraner bir makro lens işinizi görür.

  39. Merhaba Ali Bey,Sony A 77 ve Nikon D 7200 makinelerini kullandım. Nikon D 7200’ü suya düşürünce yeni bir makine için Nikon D 610’u veya Sony A99’u mu önerirsiniz? Sizin tavsiye edebileceğiniz başka bir model- marka olabilir mi?
    Ben öğretmenim ,fotoğraf çekmeyi ve fotoğrafçılık konusunu öğrenmeye ilgiliyim.Yazılarınızı takip etmekteyim.Aynasız makineyi de düşünebilirim.
    Teşekkürler.

    • Bence D610 daha isabetli olur zira Sony DSLR üretimini durdurdu artık. Sadece aynasız var. D750 de bütçe müsait ise daha iyi bir alternatiftir. Ama D610 da ziyadesiyle başarılı ve yeterli bir model…

  40. Merhaba yorumları tek tek okudum.Aynasiz makineden çok verim alamadim.Size danışmak istiyorum.Nikon d7100 7200 ve canon 70d arasında kaldım.nikon d7100 ile 7200 arasında 500 tl fark var. Bu makinelerden birini kit lens ile alacam sizce hangisini almalıyım.Canon 70d deki önemli özellik ekranın dönmesi.kararsiz kaldım ne dersiniz

    • Ben şahsen D7100 modelini tavsiye ederim. D7200 de sadece tampon bellek avantajı var. Fotoğraf kalitesi de bir tık daha iyi ama D100’e kıyasla mevzu edilecek bir durum değil. Çok fazla seri çekim yapmayacaksanız D7100 yeterli olur. 70D de olabilir, güzel gövde ama bir çok noktada D7100 az farkla da olsa daha iyi. Elinize alıp bir mağazada inceleyin bence. Hangisi size daha yakın gelirse onu alın. Karar sizin… Esen kalın…

  41. Ali Bey merhaba, Aynasız makinelere hakimmisiniz bilmiyorum ama yinede fikrinizi almak istedim. D7200 ile Fuji X-T1 aynasız arasında kararsız kaldım. bir süre Workshoplar sayesinde X-T1 kullanma fırsatım oldu. Makineyi sevdim, tatmin edici fakat D7200 hiç kullanmadığım için kıyaslayamıyorum. Boyut ve ağırlık konusunu bir kenera bırakırsak teknik olarak yardımcı olabilecekmisiniz bana ? Teşekkürler..

    • Ergün bey merhaba. Fujifilm güzel bir marka ve X-T1 de markanın sağlam ve iyi işler çıkaran gövdelerinden birisi. Fotoğraf için keyifli bir alet. Geleneksel çekim tarzları ve analog dönemin tatlarını veriyor. D7200 ise klasik DSLR. Görüntü kalitesi olarak iki gövde birbirine çok yakın. D7200 hız, AF başarısı ve video kayıt yetenekleri ile önde olacaktır. Ancak gövde kalitesi ve suya dayanıklı yapısı ile X-T1 daha dayanıklı. Raw fotoğraf kalitesi D7200den bir tık daha iyi. Karar sizin. Benim düşüncelerim böyle…

  42. İyi günler Ali bey.
    Öncelikle bizleri fotoğrafçılık konusunda aydınlattığınız için teşekkür ederim.
    Yazılarınızı ve yorumları takip edebildiğim kadarıyla Nikon d610’u bir çok yerde tavsiye ediyorsunuz. Aklıma takılan bir kaç husus var yardımcı olabilirseniz memnun olurum.
    Nikon d7200 yeni çıkan wifi özelligi olan croplu bir model.D610 daha eski çıkışlı wifi özelliği olmayan full frame özellikli bir model.
    Ancak orta düzeyde ve lens seçeneklerinin de uygun olduğu, aile, manzara, gece çekimleri ile kuş çekimlerinin de yapılabileceği bir model olarak sizce nasıl bir kıyaslama yapabiliriz? Teşekkürler.

  43. iyi günler ali bey. öncelikle benim gibi fotoğraf makineleri konusunda bilgisi olmayan kişilere yardımınız ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum. sizden bende bir konuda yardım almak istiyorum. foto çekiminde amatör biri olarak bir makine almak istiyorum.aklım.da nikon d7200 var. ama sizin tavsiyeniz bu makinemi olurdu. bütçem maximum 4500 civarı. bu makinayı 18-140 ile birlikte almak istiyodum. bu kombinasyon nasıldır. 18-140 çok iyi bir lens denilmiyor. kötüde de değil ama makineyi d7100 alıp daha kaliteli bir lensmi almalıyım. gezip gezdiğim yerleri çekmek amacım. yardımınız için şimdiden teşekkrler

    • Doğal kayıt ve ileride düzenleme yapabilmek için naturel modda 1/50 ile max 1/100 enstantane değerinde S modunda çekim yapabilirsiniz. Full HD 25p de çekim yapmanız uygun olur.

  44. Selamün aleyküm ali bey canon 750d 18 135 stm bide 75 300 lens ile canon 430ex tepe flaşı ile tripod guneslikler filtreler vs ile tam bir set halindn kullaniyorm seti aynı bırakıp 750d yi satıp yerine canon 7d mark 2 yi almayı düşünüyorm aynı setle kullanmak üzere nikon d 7200 ede ayrı bir ilgim var İSO duyarlığı başarılı dedikleri için çünkü gece fotoğraf çekmeyi seven birisiyim ama daha 7200 alsam tüm seti değiştirmek zorunda kalcam ne önerirsiniz gece fotoğraf çekmeyi seven birisine hangi body bna daha uygun değil 7200 mü 7d mark 2 mi aklınızda başka body ler varsa olabilir yine teşekkür ediyorum

  45. Ha bide nikon d 7100 de olabilir yine canon 750 d den daha güzel bi body diye düşünüyorm lakin gece çekimlerinde istediğim sonucu alamamaktan korkuyorm 7100 ile yani 7200 le İSO lari baya farklı diyorlar

    • Kim baya farklı diyor diyeceğim de 😊 bir anlamı yok. Arkadaki fark, fark oluşturacak kadar farklı değil… Ben Nikon u severim ama hazır bir gövde varken tüm seti değiştirmeye gerek yok bence. Arada gözle görülür bir fark olamayacak…

  46. Selamün aleyküm ali bey ben 750 d yi 18 135 75 300 lensleri bide canon tepe flaşı var bende önceki yorumlarda 7 d mark 2 alcam demiştim ama braz pahalı geldi lenslerde pek fazla hoşuma gitmedi simdi bütün herşeyi degistrcm diye bi karar aldım önce size danışmak istedim önümde iki seçenek var ya canon 80d 18 135 veya nikon d 7200 18 140 hangisini tavsiye edersiniz tepe flaşlarini maddiyatim olunca almayı düşünüyorum evet şimdi bu iki seçenekten hangisini alırdınız siz ve nedeni ne olur esen kalın

  47. Ali bey size bir sorum olacak hizle neslerlede digifram, asagi cekiyorum ve f2.8 cekim yapiyorum dün disarda fotograf cekmek istedim sadece kisi duruyor bu durumda nasil bir ayar yapmam yine f2.8 ve enst 200 falandi fotograflar pek güzel cikmamis kisaca anlatirmisin

  48. ali bey yazdiklarimdan bisey anlamis olabilirsiniz söyle anlatayim d7200 50mm 1.8 g lensle

    bir dis mekan fotografi cekmem icin enst. ne kadar olmasi gerek ve f1.8

    m modunda cekmek istiyorum
    p modundada cektim ama pek güzel olmuyor

    bu durumda hangi tavisyelerde bulunursunuz

    ensantere ayari yapilirken + tarafinami yoksa – tarafinami ayarlamam gerek simdiden cok tesekkür ederim

    • Sevgili uğur merhaba. Fotoğraf makinelerinde pozlama ölçüm sistemleri seçtiğiniz diyafram değerlerine göre size doğru enstantaneyi verirler. Siz f/1.8 değerini seçtiğinizde ışığa göre doğru enstantane değerini kamera kendisi belirler. Bunun için A modunda yani diyafram öncelikli modda çekim yapmanız gerekir. f/1.8 ile yaptığınız çekimin neresini beğenmediğiniz önemlidir. Netliği beğenmiyorsanız bunun pozlama ile ilgisi yoktur. Sağlıcakla kalın…

  49. Ben m modunda cekmistim enstantane 1/10 cekim yapilmis f6.3 gibi resim hic güzel olmamis bazi fotogralarda 1/60 gibi cekmisim super olmus dügün ortamlarinda icerde m lemi yoksa a modunda cekmem gerek. cok cok tesekkür ederim

  50. Merhaba Ali bey
    Gövde olarak nikon d7200 almaya kararlıyım
    Lens ise 18-140mm
    fakat pişman olmak istemiyorum.
    Özellikle dış Çekimlerde kullanacam.
    Net ve keskin flu istiyorum sizce mümkün olabilir mi?

  51. Ali bey nikon 7200 almak istiyorum. 18-105 lens var yanında. Haricen de geniş açı olsun diye tamron 17-50 düşünüyorum. Sizce uygun mu. Ayrıca tamron bu makinede oto odaklarmi ve sorunsuz çalışıyor mu . Genelde spor çekimi ve ödül töreni çekiyorum. Kapalı ve az ışıklı ortamlar ( tiyatro vb) gibi yerlerde bu cihaz idare eder mi. Çok sorum var şimdi bu kadar 🙂

    • Merhaba. Tamron AF yapar sıkıntı yok. Ancak 17-50mm alacaksanız (ki çok keskin ve güzel bir lenstir) bence 18-105mm leni almayın. Onun yerine ucuz isterseniz bir 55-200mm veya 70-300mm alın. Kaliteli olsun derseniz de bir 70-200mm f/2.8 veya Sigma 50-150mm f/2.8 alın. Çok keskin ve hızlı ekipmanınız olur. Esen kalın…

      • Ali bey size ben yaptığım işi anlatayım sizde bana ekipman konusunda yardımcı olun 🙂 Eskişehir gençlik spor müdürlüğü foto işleri bende. Elimde ki makine D90 ve 18-55 kit var genelde salon içi müsabakaları,ödül törenlerini,kutlamalar ve kapalı – açık alanlarda yapılan organizasyonları çekmekteyim. Kapalı alanlarda ışık konusunda sıkıntı yaşamaktayım.Misal olarak bir tiyatro gösterimi ve içerisi loş ışık 🙂 gibi. ayrıca önceki mesajda bana önerdiğiniz 55-200 , 70-300 bana ağır gelebilir genelde zoom ile yada uzak alan ile hiç işimiz olmuyor. misal bir bina yapılıyor o binanın eski-yeni halini katalog yapacağım çekime gidiyorum odayı tam alamıyorum 🙂 misal bakan geliyor yada genel müdür geliyor hızlı ve seri çekim yapamıyorum bu gibi sorunlarım oluyor. çok açtım konuyu toparlamak istiyorum.
        *Alacağım makine 7200 ( bu makine yukarıda ki hikayeyi karşılar mı)
        * 17-50 tamron ve al dolaş herşeyi çek bir adet lens ( tavsiye bekliyorum)
        *18-105 i makine yanında geliyor diye olsun istedim
        HEPSİ BU . SİZİN EKLEMEK İSTEDİĞİNİZ BİŞEY VAR İSE SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM. HERŞEY İÇİN TEŞEKKÜR EDRİM.

        • Bu durumda az ışıklı ortamlarda 17-50mm çok daha iyi olur. 18-105mm f/3.5 den başladığı için spor salonu veya az ışıklı yerlerde net fotoğraf almak zorlaşır. Diğer bir alternatif yeni çıkan nikon 16-80mm f/2.8-4 lens. Biraz pahalıdır ama iyi lenstir.

    • D7100 gibi gövdelerde VC li model daha iyi ayırma gücü sunuyor. D300 ve altı gövdelerde VC omayan modelin tavsiye edildiğiniz duyarsınız ama 24mp ve üstü gövdelerde VC olan model daha iyi. Bu arada gözle görülür bir farkın olmadığını söylemeliyim. Esen kalın…

  52. Merhaba Ali bey buradaki tavsiyeler sonucu D7200 18-140 lens makina aldım. Makina cok hoş kullanışı tutumu tam isteklerimi karşılıyor.. Fakat bu makina ve lens ile ne yaptıysam flu bi resim yakalayamadım.
    İso
    Diyafram
    enstantane
    Bu üç ayar üzeri nette baya bilgi sahibi oldum. Bunları öğrendim Manuel modda bu ayarları isteğe göre ayarlayıp Çekim yapıyorum. Yine hayal kırıklığı yaşıyorum. Bi türlü kendimi geliştirmedim. Birde bu lens neden F3.5 altına düşüş yapmıyor onuda anlamadım Ayarlarını kurcaladım makina daha farklı oluyor. Raw, jipeg Çekimlerini denedim yine aynı Nerde nasıl hatalar yapıyorum bunu tamamen bilmek istiyorum.
    Mümkünse yardımcı olur musun?

    • 18-140mm zaten f/3.5 in altına düşemez. Fonu flu yapmak için en azından 85mm ve üzeri açıda çekim yapmanız ve modelinizin veya netleme yapılan nesnenin fondan biraz uzakta olması gerekir. Yani duvara yaslarsanız duvar flu olmaz. Ama duvardan 3-5m önde olusa duvar flu çıkacaktır. Diyaframı da f/4 den yukarı çıkartmayın. Hala istediğiniz gibi olmaz ise gerisi photoshopa kalıyor…

  53. ALİ Bey fotoğraf işine yeni başlıyorum merakım çok yavaş yavaş öğreniyorum.Almışken iyi bişey alayım başlangıç olarak dedim.Bütcem 3500-4500 arası.Canon yada nikon tercih ediyorum.Bu iki marka arasında çok karşılaştırma yaptım bu fiyatlara şuan en iyi nikon d7200 18-140mm daha önde görünüyor.Benim ihtiyacım kaliteli manzara çekimleri bazen gece çekimleri.Sizden ricam max.4500 tlye canon yada nikon ne almalıyım?

  54. Ali hocam selamlar. Bi konuda fikrinizi almak istiyorum. Ben belediye başkanı fotoğrafçılığını yapıyorum. Şuan canon 6d kullanıyorum. Ekipman olarak elimde 70-200 2.8 , 24-105 ve 50 mm 1.8 var. Ancak makinemin hızından pek memnun değilim. Bu konuda bana nikon dan veya canondan önereceğiniz makina var mıdır. Son zamanlarda d500 ve d810 a bakıyorum. Fakat maaliyetleri biraz yüksek. Yada şunu da sorayım ff den dx e geçmek mantıklımıdır. Böyle bir geçiş olursa pişmanlık yaşarmıyım. Selamlar.

    • FF den DX e geçmek çok mantıksız ve sonuç olarak memnun etmez. Bu kadar güzel lensler varken Nikon’a geçmeye hiç gerek yok. 6D bence yeterli ve iyidir. Hız olarak belediye başkanı için daha hızlı bir gövdeye bence ihtiyaç yok. Sadece doğru zamanda deklanşöre basmak yeterli…

  55. Ali bey şuan d 5200 kulla iyorum ilk makinam ancak şuan için görüntüler bana yetmemeye başladı makinamı değiştirmek istiyorum ancak karar vermek çok zor. D 7200 d 500 arasında kaldim. Sifir bi d 7200 mu yoksa 5k shuterda temiz ikinci el bir d500 mu. Yoksa fr bir gövdemi almaliym. Değişken bir fotoğraf çekimi alışkanlığım var bazen kuş bazen manzara bazen portre ve makro çekimler yapıyorum bütçe bir tek secimle hepsini gerçekleştirmeye kısmende olsa yardımcı olacak bir gövde öneririseniz sevinirim saygilar

  56. Ali Bey merhabalar,

    Ticari amaçlı kullanım için (düğün, doğum vb.) mutlaka full frame gövde mi kullanılmalı, crop sensörlü makinalar kullanılabilir mi? DSLR olarak düşündüğüm modeller Nikon D500 veya Nikon D7200. Bunlara ilave olarak aynasız makinalardan Fuji XT-2 DSLR’a göre daha hafif olması ve Fuji’nin kaliteli lensleri nedeniyle dikkatimi çekti. Fuji XT-2 gibi bir makinayı ticari alanda kullanma imkanı nasıl olur, genele yaygın büyük gövdeler daha iyi fotoğraf çeker algısı nedeniyle zorluk yaşanabilir mi, gövde ve lens kalitesi iyi olsa da diğer ekipmalar ve işleme yazılımı açısından kısıtlarla karşılaşır mıyım? Sizin değerli görüşlerinizi ve tavsiyelerinizi alabilir miyim?

    • Merhaba. Düğün çekimlerinde elbette kroplu gövde kullanılabilir. Zaten çoğu kişide böyle yapıyor. Düğün için D7200 daha iyi. D500 daha ziyade yaban hayat ve spor içindir. Aynasız gövdeler müşterilerinize karşı sizin amatör görünmenize neden olabilir.

  57. Ali bey merhaba,butceme gore nikon 7200 18-140 ile Canon 80d. Tamron 70-300 arasinda kaldim.Iki makinada birbirine yakin ama ben kararsiz kaldim.Daha cok portre manzara bazen bir kus farkli acilardan farkli fotolar cekmek istiyorum.Mesela kismetse dogacak bebegimin fotolari gibi..Sizden degerli fikir ve onerinizi alabilir miyim?Hayirli gunler dilerim.

  58. Ali Bey merhaba; Nikon D90 kullanıcısıyım. Ayrıca 18-105 mm , 50mm 1.8D ve Tokina 11-16 crop lenslerim var. Sanırım amatörlükten bir tık daha yukarı çıktım diye düşünüyorum ve saydığım ekipmanlar yetmemeye başladı gibi. Nikon D7200 ve D750 arasında kaldım. D7500’ün çıktığını da bir kenara not ettikten sonra yukarıda saydığım ekipmanlar ışığında genellikle manzara, sokak ve portre fotoğrafçılığını seven biri olarak gövde ve lens konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler

    • Keskinlik farkı olmayacaktır. Sadece portre de avantaj olur. ama geniş açıda sorun yaşarsınız. 17-50mm varken üzerine 70-200mm veya 50-150mm alın bence…

  59. Merhaba ; ben de fotoğrafçılığa yeni başlamyı düşünüyorum orta segmentin biraz üstü olsun diye düşündüm canon77d ile nikon 7200 arasında kaldım.Conon da 18-135 lens veriyorlarken nikon da 18-105 lens var.Fiyat olarak ikiside aynı 5 bin tl. Ben günlük hayatta katıldığım doğum günü organizasyonları , seyahatta manzara ve kendi fotolarımı çekmek istiyorum.Öneriniz hangi makina ve hangi lens olur.şimdiden teşekkürler…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here